Zen Reloaded

by Laura

Mi-am zis că în 2010 nu mă mai enervez, înfuriu şi irit. Nu aşa tare. Nu aşa repede. Nu aşa mult. Laura are să fie zen. Calmă, imperturbabilă, deasupra micilor accidente lumeşti (cum ar fi o inundaţie a patra oară în şase luni), mult mai tolerantă cu nervii sau zilele proaste sau prea bune ale altora (de exemplu vecini care ascultă muzică de drag şi dor din folclorul naţional, duminica. La ora 7. Dimineaţa. Sau, alternativ – pentru variaţiune, nu-i aşa? – au diverse divergenţe. La aceeaşi oră). Laura nu se va mai enerva la serviciuri, fiindcă există soluţii pentru toate, trebuie doar să priveşti lucrurile fără agitaţie, şi clienţii şi colegii şi furnizorii au zile proaste sau prea bune, de unde revenim la categoriile anterioare, deci toate converg, deci cu puţin efort Laura poate avea un an zen.

Fiindcă în general realizez ceea ce îmi propun ţinîndu-mă precum acaţul de mioriţă de factorii de care depinde succesul întreprinderii – în cazul de faţă, eu, cu care am o relaţie de lungă durată, lucru ce facilitează întrucîtva înscăierea întru zenitate – iată-mă începînd anul hotărîtă, direcţionată precum săgeata lui Tell Vilmós (am citit foarte mult în tinereţe cărţile de cruce, şaişase, respectiv filcăi) şi mîndră nevoie mare. Săptămîna 1 – Cluj, vînt puternic, zenul rezistă. Săptămîna 2 – vagi aritmii, dar vorba unuia, e cea mai bună lume dintre toate lumile posibile, şi zenul persistă (ca măsură de prevedere, Laura îşi face un mic stoc de zen sub birou). Săptămîna 3 – spune-mi cinecine spuuune-mi cinecine cine oare esteeee mai zen decît mineee… Situaţia rămîne constantă, Laura este cum şi-a propus să fie. Final săptămîna 3 – plină de zen, subsemnata revine pe meleag clujean. Cu acceleratul. Uitat încarcat baterii mp3 player trebuit audiat conversaţii trilingve concomitente – nici o problemă. Vecin vis-à-vis păpat, cronologic vorbind, o duşcă din pet mic, jumărele cu cepică, lăptişor din pet mare, minolă stropicioasă – nici o hibă. Vecin emo alăturat vizionare film acţiune sonor maxim – perfect de înţeles, ce să şi faci trei ore în tren? Sosire destinaţie, ţuşti acasă, despachetare bunătăţi. Zahăr brun de Mauritius, fiindcă un corpore sano favorizează mens sana şi anul ăsta am zis că zen. Zahăr scos din frumoasa exotica sa cutie de carton, ambalat în punguţă fină, brusc ruinată la un capăt. Cel dinspre Terra. Laura şi unul dintre prietenii ei, aspiratorul, într-o nouă aventură, duminică seara. Foarte seara. Dar nu face nimic – dacă nu eram zen m-aş fi iritat. Ce noroc că Laura e zen!

Începe săptămîna 4 – inevitabil, cu o dimineaţă de luni. La lucru. Urmează la fel de netulburată şi amiaza de luni. Tot la lucru.  Stoc zen de sub birou cvasi-epuizat.

Spre casă, telefon – săpături prin geantă. Anku. “Am zis să te sun să văd ce învîrţi că am simţit io o fibră în fiere că ai fi cam… mno,  după cum băgai pe Skype” şi în secunda aia, prin faţa Casei de Cultură, vînzătorii rebegiţi închideau şi îşi măturau pe lîngă standurile cu flori şi îmi pasează unu’ cu măturoiu’ de nuiele exact în faţa piciorului drept, pe care l-am şi oprit din pas, un trandafir. Ăsta:

Zen reloaded.

13 responses to “Zen Reloaded

  • Moniku

    Hmmm…nush ce sa Zic cu Zenul asta…eu ma ghidez dupa alt principiu-adica dupa parerea mea pe vecinii care au o Zi prea buna la 7 dimineata i-as ajuta sa aiba o Zi usor mai proasta, la serviciu mi-as baga sub birou neste stocuri de tigari si bere decat sa ocup spatiul cu stocuri de Zen, iar calatorilor indisciplinati din accelerat le-as spune o injuratura care incepe cu Z (daca stie cineva e rugat sa se exprime- Anku stiu ca stii.

    • 3fmi

      by Laura

      vaaai deci tu mă suspectezi de capacitatea de a performa asemenea răutăcioşenii?? Eu care mi-s aşa decentă şi mai ales docilă! (Moniku, ştiu că ştii!)

  • Moniku

    Am trimiS comentariul prea repede. Voiam sa completez cu un motto:
    MAI BINE ZORO DECAT ZEN! 🙂

  • Anku

    Io stand de veghe in lanu’ de zen ashe-s die atienta….

  • Moniku

    Draga,asa cum nu poti aduna mere cu pere,asa Zoro nu se poate bate decat cu entitati cu initiala Z. Deci Batman e descalificat din competitie. Ramane zenu…sa vedem cat il tine. Vezi ca urla sub birou ca nu prea are aer.

  • Gonga

    Mai tari decit Zoro si zenu:
    -Zorba, nu necesita comentarii.
    -Zugravu. Daca nu vine sau iti…, intelegeti, casa, bye-bye zen!
    -Zgircitu. Te cheama la o bere si platesti tu. Adio zen si nici chef de sirtaki nu mai ai.
    – Zapacitu. Ti-e compasiune de el, vrei sa il ajuti si ajungi la Politie. Cu amenda, normal.
    -Zgura. Chestie ezoterica si, evident, cunoascuta doar de initiati.
    -Zupa. Daca esti ardelean, zupa de gaina, cu taitei sau galuste, este ca mersul la biserica pentru cei cu Turnul de veghere. Mai mult, cine mai aude ceva daca este zorbita cum trebe?
    -Zaraza. Nu melodia, lichidu. Te lasa gol si la cap, si la buzunar.
    -Zboru. Nu are legatura cu avioane sau pasari, deltaplane etc. Are conexiune cu Zaraza, da nu asta e singuru motor. Iupiii!
    -Ziua. Chestia nasoala care se intimpla in fiecare dimineata, cind tre sa faci ceva ca sa ai dupa ce bea apa. Macar teoretic, ca nu la toti (tuturor,pentru pretentiosi)le vine cashu fara sa faca oarece.
    -Zimbetu. Dezvalui fie sufletu, fie cariile sau dintii lipsa. In ambele cazuri, cineva va fi impresionat.
    No, bine?

    • 3fmi

      by Laura

      Ah, si eu care voiam sa-l contracarez pe Zorro cu Zuperman! Cit de limitata pot sa fiu!
      Zicerea Gongului (zau Gongai?) m-a zapacit! Da de (Frank) Zappa nimic??

    • 3fmi

      By Anku
      Gata, domnule Gonga, asa nu se mai poate! Sa va risipiti dumneavoastra potentialul scriitoricesc in comentarii pe care si asa nu le citeste nime… Va invitam sa scrieti mare si frumos o postare de musafir

  • Moniku

    Si eu, mai ales ca este printre initiati. Te rog, domnule Gonga sa nu ma injuri cu Z. 🙂

  • Adriana

    zen sucks. isteria rulz. io una mi-am programat un an isteric.

Lasă un răspuns

