Iepurasu’ morocanos

by Anku

Pe unde ma intorc, pe unde ma sucesc, ma rasucesc, pe unde ciulesc urechile si casc ochii nu aud decat despre iepurasu’ de Paste. Cum ca el face, el drege, el ba vine, ba nu vine, ba e bun, ba nu e, ba-l momim cu apropouri catre stim noi cine, ba-l periem pe fata sa vaza tot poporu’ dar mai ales cine trebuie, ba il laudam, ba avem asteptari mari si foarte mari de la el. “Am dat comanda iepurasului pentru.. “ “poate primesc de iepuras…” “tu ce vrei de la iepuras” “mi-am luat cutare lucru de iepuras ca, deh, e o data-n an” “sper ca iepurasu de anu asta sa nu fie afectat de criza” “vreau de iepuras…. Vreau vreau iepuras iepuras e tot ce aud zilele astea neaparat in voci pe tocuri si stridente.

Cine e epurele asta, fratilor, si cum de ne-am pricopsit cu el??! Ce poate el sa ne dea in afara de carne, blana si eventual o labuta drept amuleta? De unde atata bogatie pe el? De unde atata daruire? Si mai ales ce treaba are el cu o sarbatoare religioasa? De ce tocma’ animalul asta? De ce nu un porc spinos sau o meduza? Acuma eu inteleg ca multa lume il vrea un omolog al lui Mos Craciun pe departamentul Paste si Inviere, da’ chiar asa, ne apucam iar de cumparat ca bezmeticii, iar preluam fara discernamant cine stie ce idee dusa cu pluta?

Pot sa pricep ca noi ne comportam ca un popor nebun ce suntem, adoptand atitudini la extreme ca sa ne invelim frumos ego-ul schizoid: ori suntem pro-iepuri, mosi craciuni (neaparat mai buni!), valentini si toti sfintii din calendar, ori suntem cool, adica eco, bio si anti(-consumeristi) plus inca niste prefixe. Ati putea crede ca m-as incadra in a 2-a categorie, dar eu vreau doar sa aflu cum a ajuns iepurasu asta personaj principal de Paste (mie bunica imi tot povestea despre unu’, Isus, si despre cum a inviat El si cred ca am ramas cu ideea gresita ca sarbatoarea asta ar fi despre asa ceva) Dar la o adica as putea sa cred si in iepure daca lumea spune ca aduce tot felu’ de cadouri. Asa ca, daca il vedeti, sa ii spuneti sa-mi aduca o casa, un SUV, o vila la munte (am ales terenul), 15 parfumuri  “de firma”, 39 de kile de haine, 3 genti vuitoane si 127 perechi de pantofi (de preferat Manolo ca mi-a placut serialul ala cu sexul si orasul)… A…da…. si sa-i mai ziceti sa-mi aduca si o bricheta ca nicicum nu mi-o mai gasesc pe a mea. Multumesc!

11 responses to “Iepurasu’ morocanos

  • Moniku

    Anku,draga, eu mai degraba asociez iepurasul cu niste reviste erotice cu ceva blonde despuiate pe coperta decat cu Pastele. Hmmm, is my mind ok?

  • Vasile Redneck

    Pai tot atat are iepurasul cu invierea lui Gizaz cat Mos Craciun si bradul de Craciun cu nasterea lui. As usual, Beserika noastra draga si iubita a incercat sa inece niscaiva sarbatori pagane (Solstitiu de Iarna si Echinoctiu de primavara)cu povestile lor frumos aburitoare. Scopul nu a fost atins 100%. Din gura-n gura, sau mai bine zis pe cale orala a ajuns si Iepurasul, Mos Craciun si alte vietzuitoare sa ne fie cunoscuti. Ma mir ca n-au asociat-o pa Baba Dochia cu vreo Magdalena, Fecioara Maria sau vreun alt personaj de desen animat (vezi desenele cu Memo).

  • 3fmi

    by Anku
    Pai, fii atent: peste pagani au venit crestinii si i-au ingropat cu tot cu sarbatorile lor si acum peste crestini vin patronii de mall-uri, supermarket-uri, magazine mici si mijlocii si ii ingroapa si pe astia. Ca orice forma de manipulare pe mine ma enerveaza la culme!

  • Moniku

    Am fost ieri in piata. Si printre legume,fructe si flori va instiintez ca mai nou se vand si…iepuri. Asta daca vrea cumva romanul sa aiba propriul iepure acasa care sa-i implineasca toate dorintele. De data asta nu m-am mai gandit la Playboy 🙂

  • Vasile Redneck

    Pai patronii asa sunt ei, daca nu ar fi avut Iepurasul la indemana probabil ca ti-ar fi vandut Gizashi si cruci de ciocolata.

  • 3fmi

    by Anku
    Laura, sa o inregistram la OSIM, oare? Da’ tre’ sa ii dam si omului din Canada cota-parte 🙂

Lasă un răspuns

