Dragostea in vremea cablării

titlu by Laura, text by Anku

Incercarile partial nereusite ale Laurei de a beneficia de oferta RDS m-au purtat catre vremurile inceputului unei frumoase prietenii intre mine si RDS.  Ca la orice intalnire pe nevazute nu stiam prea multe despre viitorul meu partener (desi auzisem o poveste cu un fâș, o vaca si o cabina), dar fiind in plin proces de divort de “fostul” m-am aruncat in noua relatie cu disperarea unei femei inselate ce cauta razbunare…

De la inceput toate sperantele mele au prins aripi odata cu intalnirea cu oamenii RDS-ului si depasirea barierelor etnice in momentul in care eu i-am servit cu cafea si ei mi-au zimbit si impreuna am descoperit beneficiile limbajului non-verbal (ei imi aratau unde sa semnez, zambeau, dadeau din cap incurajator si eu semnam). Aveam sa ma bucur de plinatatea tuturor programelor dupa ziua in care trudisem sa sterg urmele operatiunii “instalarea cablurilor si a telefonului”. Incepeam povestea de iubire perfecta. Si asa a fost vreo 4 zile. Pentru ca fusesera 4 zile insorite si meteorologic si sufleteste. In a 5-a zi doispe stropi invidiosi de ploaie au atentat miseleste la puritatea relatiei noastre si au blocat o treime dintre posturile initial promise. Stiind ca orice relatie are momentele ei de cumpana care necesita compromisuri am inchis ochii si am hotarat ca iubirea merita sacrificii. Si am tacut. Si am zis ca mergem mai departe impreuna. Dupa inca o zi inima mi-a fost franta in mii de bucatele cand am descoperit ca disparuse TVR Cultural si nu se mai intorsese chiar daca soarele stralucea pe cer, iar noptile erau senine. A fost momentul cand am hotarat ca, pentru a mentine relatia, trebuia sa implic si partenerul. Si am sunat. Si le-am spus of-ul cu TVR Cultural, am plans, am implorat, am amenintat… Ei m-au invaluit in cuvinte dulci si promitatoare si sperantele au renascut iar. Nu a trecut mult timp pana cand sa realizez ca eram din nou inselata. Si am sunat din nou. Si din nou am spus parola “TVR Cultural”. A sasea oara cand am sunat deja ma stiau toti anajati raspunzatori la telefon si ma alintau drept “doamna cu tevereculturalu”. Era din ce in ce mai evident ca eram intr-o relatie disfunctionala si eram neinteleasa. Ma asteptam sa ma abuzeze in fiecare moment cu promisiuni precum “OTV” “EtnoTV” sau “Taraf”. Sufeream. Adormeam noptile plangand si incepusem sa am cosmaruri in care eu fugeam pe campuri dupa TVR Cultural care exact in momentul in care ma apropiam de el disparea ca semnalul RDS in vreme de ploaie. Dupa vreo 2 saptamani oamenii vorbitori de alta limba au revenit si mi-au zgaltait farfuria redandu-mi TVR Culturalu’ si inca niste posturi care nu ma interesau. Peste inca un an partenerul meu a luat alta forma, poate nu atat de frumoasa si clara ca prima, dar mult mai implicate in relatia noastra si TVR Culturalul nu a mai disparut niciodata…

Acum dupa atatia ani toata pasiune relatiei noastre s-a stins undeva intre farfurie si cablu, dar stiu ca am pe cineva care se gandeste la mine, e atent la toate episoadele mele amnezice  si ma suna tot timpul sa-mi aminteasca sa platesc factura. Sunt impacata. Asa ca atunci cand a disparut fara urma VH1 am facut unul din multele compromisuri care au tinut aceasta relatie si m-am prefacut ca nimic nu s-a intamplat. La urma-urmei sunt prea batrana sa o iau de la inceput…

9 responses to “Dragostea in vremea cablării

  • traffik

    Ciudat este ca ai avut VH1 pina acum. La Brasov, desi platim abonametul ala baban de multe zeci de lei mizeria de VH1 a disparut de mai bine de jumatate de an. Am ramas cu cele mai tari posturi de muzica Taraf TV, Etno TV, Favorit TV, U, MTV Romania si inca unu care parca se cheama 1 (nu sunt sigur, asa arata sigla). In rest, TVR Cultural este 1 luna, lipseste 2 revine si pleaca iar. Din seria Descovery aveam vreo 5 anul trecut, dar din Noiembrie am ramas cu 3 si exemplele ar putea continua. Cert este ca la acelasi pret, din peste 61 de programe, noi am ramas cu putin peste 45 incepind cu Noiembrie 2009.
    Dar vorba romanului:”Putea fi mai rau, puteam fi la UPC”

    • 3fmi

      by Laura
      E ca o loterie… you win some, you lose some, you lose some, you lose some…
      In schimb RDS-istii au fost foarte prompti cind am semnalat ca nu functioneaza niste programe – in juma’ de ora s-a rezolvat, pentru care tin sa le multumesc pe aceasta cale. Desi am sunat initial la Bucuresti, conform indicatiilor, doar pentru a fi re-directionata catre „colegii de la cablu”, care m-au rugat sa ma auto-redirectionez inchizind si sunind direct la Cluj. Evident ca am narat de fiecare data hiba si mi-am dat de fiecare data seria de cartela. Dar totul e bine cind se termina. Mai astept inca sa imi instaleze www-ul.

      • 3fmi

        by Anku
        Acu’, daca stau sa ma gandesc mai bine, chiar ar trebui sa intreb care mai e grila lor de programe… si ma bucur ca am depasit perioada meteo-sensibila. In alta ordine de idei si eu am sunat pe la 11 seara la ei ca picase netu (VH1 ca VH1, da sa n-am net?????!!!) si in prima faza m-am socat ca mi-a raspuns „un uman” la ora aia, iar dupa aia m-am mai socat o data ca mi-a rezolvat problema in ziua respectiva. Cat despre UPC…da!

  • Moniku

    RDS-ul asta e adulterin rau…are relatii de aceeasi natura cu foarte multi/multe. Acum…eu ce sa zic…da,sunt politicosi,nimic de zis. Eu am avut o perioada luna trecuta in care o zi imi mergea netul, o zi ba…deci o zi faceam sesizare, o zi ba. Domnii si doamnele cu care vorbeam la telefon erau deosebit de atenti, imi inregistrau sesizarile, imi spuneau si numarul sesizarii dar problema nu s-a rezolvat mult timp. Acum, corect ar fi fost sa platesc si eu doar jumatate din pretul abonamentului in functie de serviciile de care am beneficiat.
    Ca sa nu mai vorbim de drepturi si obligatii rezonabile in contract. Desi inainte aveai mult mai multe zile de pasuire dupa scadenta facturii, in decembrie s-au gandit ei sa nu mai acorde decat 5. Asa ca, foarte multi s-au trezit cu cablul decuplat inainte de Craciun si nevoiti sa plateasca factura curenta plus o factura in avans plus 15 lei pentru recuplare. Evident ca s-a lasat cu scandaluri si chemat Protectia Consumatorului, ca de, rabda romanul dar pana la un punct dar nimic nu s-a schimbat.

  • Moniku

    La Sibiu ploua. Nu, nu e buletin meteorologic dar trebuia sa intelegeti ca din acest motiv a picat netul. O sa ajungem sa ne uitam seara la meteo ca sa stim daca vom avea internet a doua zi. Daca ploua, inchidem calculatoarele.

  • Moniku

    De dimi nu am reusit sa ma conectez la internet prin wireless. Evident, ca un client serios, care isi plateste facturile la timp (si daca nu face asta e decuplat fara drept la replica) sun la rds (nu am pus capsul intentionat-din spirit de fronda). Imi raspunde un domn amabil,eu zic:am probleme cu netul, el ma identifica, eu ii explic cum (nu) merge treaba, el zice dezolat: vai, dar noi nu oferim asistenta in cazul conexiunilor prin wireless.
    Eu de colo:no shit?! Da nu tot dumneavoastra oferiti serviciile de internet, adica eu nu va platesc tot dumneavoastra facturile, wireless or no wireless?
    El: Eeee, ba da, dar poate fi o problema cu dispozitivul wireless si nu putem pune o echipa intreaga pe drumuri pt asta.
    Hai no, da noi putem scoate banii la sfarsitul lunii sa ne achitam facturile,nu? Si daca e o problema cu serviciile oferite?

  • Dragostea în vremea alimentării « 3fmi

    […] Iar poveste de dragoste, dar de data asta auzită în troleibuz. […]

Lasă un răspuns

