Cu pioşenie, de Sfînta Maria

by Laura

Eu de felul meu am fost copil cuminte. Decît cuminte, doct, şi mai ales decent (asta e citat din Moniku, da acuma ea e răcită, deci punem de-o licenţă poetică, sau de-o licenţiozitate profetică. Depinde de perspectivă). Aşa. Revenind: genu ăla de copil care recită la musafiri Treceţi batalioane române Carpaţii, vorbeşte foarte corect fără a stîlci şi împletici cuvintele, un pic rîrîit, bonus ochelari din clasa numero 1. Mai sunt copilaşi d-ăştia, aşa am auzit, pionieri de frunte, cărora învăţătorii, profesorii, părinţii, vecinii le prevăd un viitor strălucit, dar care îşi asigură invidia întregii clase din ziua numero 2 de şcoală cînd se descoperă că ei ştiu deja să citească, fiindcă au învăţat singuri.

Primele mele casete au fost cu Dr Alban, Sandra, Roxette şi Pet Shop Boys, pe care boys i-am iubit la nemurire, cu accent romantic pe Neil Tennant, pînă m-am făcut mai mare ş-am aflat că-i gay (chestiune care de altfel s-a dovedit a fi premonitorie pentru… ah, dar să nu intrăm în soiul ăla de detalii). N-am înţeles niciodată, în întreaga mea adolescenţă de copil crescut pe betoane animozitatea dintre roackeri şi depeşişti, deşi fiind mereu tunsă scurt eram clar încadrată la depeşişti. N-am înţeles fiindcă habar n-aveam ce-i aia Depeche Mode. Cînd m-am făcut mai mare am aflat. Fire romatică şi sensibilă fiind, n-am prea rezonat la de’ alde G’n’R (decît, evident, alea cu „Ploua infernal în noiembrie” şi „Nu plînge în noaptea asta”), Queen era cam zgomots şi mă enerva groaznic nasul ascuţit al lui Mercury, U2 hai că mai erau cumva da tot alea lente, nu că Sunday Bloody Sunday!

Într-o tabără am auzit ceva melodie care tare mult m-o mai încîntat, mai ales bucata „and the forests will echo with laughter”. De pe acolo a început, şi uite-aşa, din una-n alta, (printre altele m-am apucat şi de fumat) am ajuns la momentul „dar ce hardare agitată rasare? Nu-i a mea!… A mea e oare?” Cu raspuns: îhîm, al meu şi capul bretonat care executa mişcări de aruncat pleata ba-nainte ba-napoi şi mîna care se preface a chitări şi picioarele cu detentă de NBA – spre oripilarea duduii blonde şi uşor deranjate de decibelii foarte conştiincios emişi de Dickinson. Am încercat noi acolo cu Anku să răcnim un Run to the hiiiiiills ruuuuun for your liiiiiiiife ca să antrenăm masele din jur ca să biseze băieţii, da ne-o pleznit în urechi organizatorii cu ceva cîntec din ala de reclame la tranzit intestinal cu „viaţa e minunată”, în semn ca gata, cătă căşi, o mai zis lumea prin jur că „în Bucureşti o fost mai mare show-ul”, că „sonorizarea proastă” şi altele, dar în momentul ăla jurul meu era aşa de mare că nu o prea contat.

Deci fost, plăcut, plus, vorba lui Gonga „Mers acasă fuguţa la Youtube să ne mai satisfacem”. Check.

Şi uite-aşa, deşi în tricou alb cu Tweety şi blugi de Busta Rhymes, participă subsemnata la mult comentatul concert al lui Iron Maiden, Cluj, 15 august, anul de graţie 2010. Numa că acuma mă cam doare gîtu, pe exterior, că nici să pogoleşti nu-i uşor.

A, şi la mulţi ani Mariilor, Marioarelor, Marinilor, Marinei şi se cuvine să urăm şi Fosei Marianelor, ca să avem totuşi o legătură cu titlul.

7 responses to “Cu pioşenie, de Sfînta Maria

  • shmeny

    io am avut un soc cand m-am prins (tot singura!) ca Boy George e Gay George, de fapt! am plans neconsolata

    • 3fmi

      by Laura

      Draga Shmeny cind ne vedem la o/ niste bere/ -i? Sa discutam, evident, despre muzica. (Nu zic ca The Crying Game a fost summum cum laudae ca melodie de suferit pina la o virsta a mea personala pe persoana fizica, nu mai zic ca George Michael, apai cind o zis si Ricky Martin ca, mi-am cam bagat picioarele in diverse, nu c-ar fi Ricky etalon, da da-o dreaq! Amu mai traiesc cu sperante d-astea colbuite gen Eddie Vader, Eric Adams…. – au poze cu copiii din dotare, nu de alta).

  • tiberiubucur

    Domne’ mi-ai rascolit toate amintirile cu expunerea ta. A fost asa tare la Cluj cu Iron Maiden ca s-a scris p’aici pe departe despre asta. In rest … ce sa spun ,scrie ca o faci ,,misto” !

    • 3fmi

      Eee, sărna! Deci s-a auzit pînă la voi? Probabil fiindcă au concertat pentru prima dată în Transylvania. Îmi pare rău că n-am ajuns şi la AC/ DC, şi n-o să ajung nici la Mureş la Peninsula. Da om face să fie bine! La anul, respectiv.

  • Adriana

    Lasă, nu fii modestă. Eu una am apreciat în mod deosebit detenta, iar fiică-mea hardatul. Ţin să te informez că a avut şi ea câteva tentative, văzându-te pe tine.
    Acu’ o să dureze ceva vreme să-i scot din cap ce fac duamnele profesuare, domnii inspectori şi domnii asistenţi univi în timpu’ liber, da’ no, ăsta fu’ cadoul e de sîntămărie.

    • 3fmi

      Adevar zic ca am si urlat la greu, ceea ce eu nu fac, sub nici o forma. Da io am fost un pic parallel universe cu ce era prin juru meu, ca la un moment dat, cred ca dupa No More Lies (care e asa, de suflet), cind eu traiam cu impresia ca in spatele meu lumea se agita mai tare si is prea cumintica, si m-am uitat s-am vazt ca lumea nu… in gindul meu o fost asa un pic de „jaj tulai soare!”. Da mi-o trecut. Data viitoare cind veniti merem la disco, sa vada domnisoara ta ca stim dansa si cumintel si retro ;). Da cine era draga inshpector in echipa, si io di ce aflu ultima cu cine hardez???

  • Jumătate de cronică de sfert de concert « 3fmi

    […] ăla imens ca infinitul la P(o)lus…Și mie, mi-am rușinat eu cârcoteala maladivă în istorica întâmplare din 15 august. Unor paznici tembeli, mi-am spus aseara, care se cred Sfântu Petru si te tot […]

Lasă un răspuns

