Lista de Craciun

by Laura

De vreo 30 de ani încoace starea asta cu “spiritul Crãciunului”, luminiţe, decoraţiuni de tãte felurile, mai ales complicate, cîntece tematice, tîrguri de cadouri, promoţii, efluvii de iubire creştineascã, iertãri, etc. nu o fost hãpt pe felia mea. Adicã nu m-am regãsit în atmosfera asta, uneori mi se pãrea o mare ipocrizie, alteori zici cã toatã lumea devenea uşor istericã din dorinţa de a bifa o listã de cadouri pentru “cei dragi” (expresie care mã scoate din pepeni) ca sã dovedeascã ceva, sau abia aşteptam sã treacã odatã şi sã înceapã anul cel nou, sã ştim o treabã,-toate astea pigmentate cu nuanţa de mare efect “deadline-uri şi urgenţe la locul de muncã (orice loc de muncã al oricui)”.

Anul ãsta m-am scos din borcanul de murãturã, mi-am pus busuioc în pãr şi trec altfel prin Crãciun, fãcînd lista de

Chestii pentru care mã bucur şi pentru care mulţumesc, sau de ce eu anul ãsta nu voi avea nevoie de cadouri:

– relaţia cu taicã-meu, care e ceva  ce nu s-o mai vãzut

– cred cã am fãcut eu ceva cîndva, evident în altã viaţã, de am avut noroc de prieteni în asta viaţã.  Poate uneori nu reuşesc sã fiu acolo unde trebuie sau unde mi-aş dori cu toţi, poate vorbesc prea mult sau nu sun sau le cer prea mult sau îs prea dilematã sau… sau… .  Ideea de bazã e cã lucrurile, în toate relaţiile mele de prietenie, pur şi simplu devin, cresc, se dezvoltã, se desfãşoarã, se echilibreazã, sînt surprinzãtoare, se înnoiesc vechi fiind şi se învechesc abia descoperite fiind, schimbã culorile şi nuanţele, sînt sincere, şi se bea şi se fumeazã şi se vorbeşte şi se dau şi cer informaţii şi se organizeazã seri şi nopţi şi vizite  şi se danseazã şi se plînge pe umeri şi se ride o groazã. Ceea ce mi se pare un pachet minunat. Mai ales cã cu unii dintre prietenii mei nici nu m-am întîlnit încã în carne, oase şi halbe.

– am aflat multã muzicã pe care n-o ştiam şi încã n-am aflat mai nimic

– am citit cãrti de care mã feream, cãrţi de care nu auzisem, cãrţi de care nu m-aş fi apropiat, cãrţi recomandate de alţii, cãrţi teoretice, cãrţi scabroase, şi am redezgropat relaţia pe care o pierdusem cu Cartea

– am ţinut CHEF de ziua mea, cu toţi cei care au putut veni, şi care la anul vor fi şi mai mulţi (îs nãscutã la început de an, nu-i ştiam pe toţi pe care-i ştiu acu’ – da’ şipentru asta mã bucur, cã acum ştiu mai mulţi – deci aţi fost avertizaţi, da?)

– am plecat singurã în excursie la mãnãstire, pe jos (parţial, dar adevãratã partea per pedes)

– am alternativã la ochelari şi nu mai trebuie sã trec prin momentul iernatic de aburirea-lentilelor-cu-efect-cîrtiţã-cînd-intru-oriunde şi prin eticheta fatã-deşteaptã. Decît dacã vreau.

– am desenat în mod instituţionalizat, şi nu chiar catastrofal. S-ar putea sã fiu o tînãrã speranţã.

– am fãcut multe multe poze – mai mult sau mai puţin artistice

– am reînceput sã scriu – şi pe blogul de care încã mã mir (facem un anişor în ianuarie) şi cad în stare de extazã cînd scriu fetele, dar şi de mînã, în caietul meu

– am iertat

– m-am împãcat cu mine (ne mai certãm din cînd în cînd, da’ ce bine-i dup’aia! Cã  în esenţã ne iubim la nemurire eu şi cu mine)

– m-am fãcut frumoasã şi limpede

– mi-am fãcut brãduleţ şi am pus luminiţe în cãsuţa de Cluj, pentru prima datã.

Apãi ce cadou sã-mi mai trebuiascã??

3 responses to “Lista de Craciun

  • 3fmi

    by Anku
    Neşte vin fiert cu puţină scorţişoară ai mai putea să ceri si tu…:)
    Poate că ar trebui să facem toţi liste cu ce avem înainte de a mai cere altele şi altele…Fain scris. Ca de obicei!
    Pentru că în copilărie îmi plăceau „cântecele tematice” foarte mult, cred că o să scriu şi eu despre Crăciun.

  • Rodica

    Ssssstttt,atat de frumos incat trebuie spus in soapta dar si urlat de pe garduri! Bravos.Deci Mosu’are un client mai putin?!

Lasă un răspuns

