Jurnalul mamei în concediul de paternitate

Exilat de la creșă, copilul de 2 ani a trebuit să rămână o săptămână acasă cu tatăl. Acesta e jurnalul mamei, încercările ei repetate de a înțelege ceva din propria-i casă, regăsirea civilizației pe care o lăsase acasă dimineața, drumul încrezător spre începuturile fericite ale familiei în trei.

Ziua 1. Când am intrat în casă copilul a fugit fericit spre mine, dar călcând atît de strâmb și atât de împiedicat încât și vizualizam o vizită fulger la doctor. M-am liniștit după juma de oră când mi-am dat seama că bietul copil era încălțat cu papucul stâng în piciorul drept și invers și se împiedica frecvent în pantalonii cumpărați din timp pentru vârsta de 4 ani. Dădea ușor nevrotic din cap și vorbea fără oprire. Pe jos erau împrăștiate  inclusiv niște chestii despre care nu știam că fuseseră inventate. Mi-am găsit, cu această ocazie, cercelul pe care îl căutam de azi-vară. În chiuvetă tronau vreo câteva vase murdare, iar în baie se prelingeau într-o simbioză perfectă șamponul, fondul meu de ten și niște resturi de salată de vinete. Hârtia igienică se terminase fiind folosită la confecționarea de mingi în jocul celebru Să nimerim oglinda cu hârtia igienică umedă, dar prin nu știu ce minune, totuși uleioasă. Frigiderul era gol. Coșul de gunoi plin.

Ziua 2. Mi-a trebuit vreo oră să-mi revin când, încercând să cânt renumitul „În pădurea cu alune”, am fost agresată de vocea tânguitoare a copilului care cerea insistent „Number of the Beast” și uneori „Thunderstruck”. Soțul privit acuzator (laser, frate!) susținea la rîndul lui că singurele audiții pe ziua respectivă fuseseră Mozart, Bizet și Cutiuța muzicală. Datul nevrotic din cap se transformase în unul ușor isteric, iar copilul făcea dovada învățării unor cuvinte precum ofsaid, tromf, snucăr, haștemele, sudoku, usebe, și puțin peltic, chiar și eschiuel pe care le urla în gura mare spre oripilarea vecinei care venise să vadă ce pățise copilul. Aaa, iar a ramăs cu taică-su… a comentat ea înțelegătoare, fericită că nu trebuie să sune la Protecția Copilului. Peretele dinspre nord era pictat cu markerul verde într-o tentativă de redecorare feng-shui. Vasele aproape cuceriseră complet chiuveta. Frigiderul, tot gol. Coșul de gunoi erau două.

(va urma)

2 responses to “Jurnalul mamei în concediul de paternitate

Lasă un răspuns

