„Tangled”

by Anku

Ea în turn, el pe cal alb; nimic nou sub soare. Numa’ că ea mai deține și o tigaie cu care îl altoiește pe el (până se prinde că poate să-l rezolve în cel mai femeiesc fel posibil), el e genul infractor și egoist (rezultat al unei copilării traumatizante, normal), calul alb e nevrotic de justițiar, iar baza turnului e la o aruncătură de păr. Căci părul lui Rapunzel (ciudat nume pentru o prințesă, nu?), folosit pe post de coardă de bungee jumping din turn, scripete, arme de luptă și funie de legat intrușii, mai are și calitatea de a vindeca răni, plus niște chestii de care am mai auzit noi, gen furnizor de tinerețe veșnică și viață fără de moarte. Combinația clișeelor basmelor cu obsesiile hollywoodiene (acțiune plus umor egal succes) se regăsește perfect în Tangled. Probabil că tocmai parodierea acestor locuri comune asigură succesul filmului (da, e un film pentru oameni mari): raufăcători fioroși sunt îmbunați cât ai zice „reconversie profesională”, prilej de mărturisiri dansante cu tema I have a dream, cameleonul (personajul meu preferat) face fețe-fețe și la figurat, nu doar la propriu, amintindu-mi (cel puțin mie) de scene clasice ale cinematografiei. E un film relaxant, cu foarte mult umor, de văzut când supărările sau oboseala se adună. Aaaa … și v-aș sfătui să nu vă uitați insistent în ochii de desen animat japonez ai eroinei principale. S-ar putea să vă ia cu amețeli.

15 responses to “„Tangled”

  • Cornelia

    Walt Disney s-au autodepasit din nou cu aceasta productie cu numarul 50 din istoria lor de lungmetraje.

  • Cornelia

    Trailerul este cel care te convinge sa mergi la cinematograf insa fara sa iti arate cele mai amuzante si picante momente.

  • Cornelia

    Aceasta ecranizare Tangled este facuta dupa basmul Rapunzel al Fratilor Grimm care a cucerit inimile a milioane de copii din intreaga lume.

  • Cornelia

    Actorii au un spirit ludic cu totul si cu totul iesit din comun si umorul folosit in replici este foarte tare.

  • Cornelia

    Quentin Tarantino a pus Tangled in top 5 la cele mai reusite filme ale anului 2010 dupa preferintele sale.

  • 3fmi

    Mulțumim de informații (știam de povestea fraților Grimm, dar de aprecierea lui Tarantino chiar nu auzisem), e un film tare fain.

  • blo

    si noi l-am vazut si ne-a placut. mai nou, pitica mea vrea parul exact ca al lui Rapunzel, aceeasi culoare si lungime :))

    • 3fmi

      Îți dai seama că v-ar trebui vreo 10 kile de șampon la o spălare? Plus că Rapunzel săraca întâi își aduna preț de 10 minute păru’ și după aia o lua la fugă când o goneau ăia răii. (dacă stau bine să mă gândesc și eu vroiam, când eram copil, tot ce vedeam prin filme: vreo juma de an am fost tot Sora 13)

  • blo

    :)) Sora 13 rulz. Asta e tipa care ii batea cu coada pe raufacatori?

    • 3fmi

      Aia! Aia! Deși cuvîntul-cheie nu era „coadă” (din alea aveam 2 anemice), ci BAT. Mamă, câți pumni am mai dat în pereți că poate-poate…ajung la nivelul ei.

  • arcadia

    Cred c-ar trebui să consult un psiholog, pentru că eu mi-am dorit să fiu Rumburak! =))

    • Anca

      🙂 🙂 🙂 Arcadia, ești mortală! Eu recunosc că n-am vrut să fiu Arabela, vroiam inelu ce-i drept, da nici să fiu Rumburak n-aș fi acceptat în vecii-vecilor! Aaaa și ca dovadă la ce spălături de creiere am fost supuși, vroiam să fiu și un ilegalist comunist!

  • Panie Rumburake

    Dragă Arcadia, poţi primi rolul de Rumburak în fiecare marţi şi joi. Dai la schimb inelul Arabellei, tot marţea şi joia. Pentru ca eu să mă transform tot într-un Rumburak, dar blond (am avut eu mereu această curiozitate).
    Psihologul meu susţine că îi nuş ce denial la mijloc în toată faza asta, dar mie mi-e clar că el e fan al serialului Vizitatorii (ăla bulgărescu!) .

  • arcadia

    Amu io ce să zic? Am crescut mare, nu mai vreau să fiu Rumburak, dar nuş cum dreaq mereu am fantezii d-astea hard.
    Când rula Caracatiţa, io voiam să fiu Tano Cariddi. Când mă uitam la Om bogat, om sărac, io ma visam noaptea Falconetti şi-a doua zi cafteam tot ce-mi ieşea în cale, spre disperarea diriginţilor şi-a părinţilor.
    Am aşa, cum să vă zic?, o parte întunecată pe care dacă mi-ar scana-o vreun psiholog s-ar lăsa de meserie şi-ar pleca în pribegie.
    God help me!

Lasă un răspuns

