După amiază de primăvară

by Pan Ettone

„Să nu uit să iau apă. Ioi, şi hîrtie! Hîrtiehîrtiehîrtieee!!” îmi repet în gînd în timp ce încerc să mă fofilez printre babele în capoate care s-au oprit la un mic schimb de informaţii de seară, exact în faţa aleii ce duce spre magazinul de la parterul blocului, lăsînd în drum găleţile de gunoi tapate cu ziar. Încă mă frapează chestia asta, cum preferă unii să îşi pună un ziar pe fundul găleţii şi să arunce resturile de-a valma, ca să nu dea bani pe sacii de gunoi, probabil. Patronii ABC-ului fac o investiţie în amenajare interioară, deci totul e înghesuit în a doua încăpere, nu chiar claie peste grămadă, dar tot îmi ia un pic să mă uit după ce-mi trebuie. Un fel de laie peste grămadă…

Aştept să termine domnul din faţa mea, cu o geantă chinezească grea în spate, tăindu-i umărul gecii din imitaţie ţeapănă de piele, roasă şi pe alocuri plesnită la cusături: „Noa dă-mi nişte Winchester, nişte bere, nu, nu din aia că din aia mică, la pet, şiii… noa stai să văd dacă-mi ajung, zece -doişpe -trişpe… noa bun, taie-mi de vreo doi lei nişte salam din ăla ieftin”. „Da’ la lucru cum îi mă Nelule?”, îl întreabă vînzătoarea în timp ce îi feliază inegal un salam plin de noduri cu un cuţit vişiniu de bucătărie, “Mai mere? Aveţi ce lucra? Amu vii?”. “Ieste, da-o-ar dracu’-n ei! Amu mă duc!” pufneşte omul în timp ce-şi îndeasă petul Neumarkt în geanta chinezească.

Ies şi îmi dau seama că soarele o să apună curînd.

6 responses to “După amiază de primăvară

  • Anca

    1. magazinul blocului devine magazinul blogului
    2. ziarele sunt gratis, sacii de gunoi, nu.
    3. unele munci de noapte (da nu toate ;)!) necesita energizare suplimentara

  • Laura

    1. Bine punctat. Dar pe de alta parte ar putea fi orice magazin de la orice parter al oricarui bloc in care locuieste un mic blogger roman sensibil 🙂
    2. Si rozatoarele si cateii bagabonti si mitele si ciorile tot gratis is. Si ce nu dai pe-o rola de saci bagsama ca dai p-un pet. Pe care probabil il arunci pe strada.
    3. Ba cam toate…

  • Pan plezir

    f.fain scris. „Un fel de laie peste grămadă…”? :))
    Obs. despre ziare/pungi de gunoi: e drept ca ziarele-s mult mai putin aspectuoase, lasa gunoiul sa puta sa se-mbucure tot blocu (atunci cand nu e dus la timp la groapa orasului) si ne aduc aminte de epoci si vremi, dar daca o luam dpdv ecologic ziarele sunt biodegradabile. in 2 saptamani s-au dus, ba cica-s bune si la regenerat stratu de humus (e lemn, after all). pungile tre’sa te uiti cand le cumperi daca-i biodegradabil plasticu au ba (si si atunci, nu stiu daca sa le crezi chiar pe cuvant). daca nu-s, ai mai fericiti ficatii unei balene, sau a ultimului ton din atlantic. plus un pic consumerismu – sunt chiar musai pungile alea, sau pot fi folosite cu succes pungile de cumparaturi?

  • Laura

    🙂 Panie Plezire, multumesc, si drept zici! Adevarul e ca n-am luat in calcul aspectul bio. Ca deh… nu e de-ajuns daca nu fac mizerie pe jos si am plantat un bradut in curtea blocului? (Care a si disparut in noaptea urmatoare, lasind o groapa curat si circular sapata – de unde am dedus ca a fost stramutat de catre un iubitor de plante, chestie care m-a mai linistit un pic). Pfui, sa sparie gindul cit de putin exercitiu de gindire eco am! 😦 Mi-ai dat acu’ de gindit!

  • Pan plezir

    :)))
    daca a lasat o groapa circulara, sigur era un extraterestru eco, sampling flora locala

Lasă un răspuns

