TIFFU-I CA O POEZIE

Se-ntâlniră-n hall

În margine, chiar în mall

Trei femei deștepte

Ochii să-și îndrepte

Către film de TIFF

Până nu-i tardiv

Una-i volutar,

alta e pozar

Și-una-i la hotar.

Lume multă le-mpresoară

Filmele le înconjoară

Uite, tu, ce drag de artă!

zise Anku, gură spartă

Laura, că-i mai școlită

Un, doi vede că „Pirații”

„Mahmurela” ș-alte nații

Aduc oamenii la mall

Nu-i bai, că e popor

Și la TIFF. La filmul aiesta,

Mr Nobody”, i-i dusă vestea

Că ar fi de meditat

De gândit și de aflat

Despre lumi imateriale

Subiectiv-imaginare.

AM ne zorește-n sală

că începe filmul dară

Lume multă și în sală

Criticul vorbește iară

De buget și de filmări

Și de alte vizionări

Și începe: te învârte,

te-mpresoară,

te prostește

te-nfioară

Și te joacă

O să-mi placă?

Da, că-mi pune întrebări

Despre noi, alegeri, șansă,

Cât destin

Câtă substanță

E în viața noastră oare?

E trăirea doar visare?

Stiu, ideea nu e nouă

Dar povestea-i dulce rouă

Lumile îs suprapuse

Universuri de mult duse

Se întorc în timp de vis

Se multiplică destins

Și-i imagine totală

Nu-i poveste, e vizuală

Muzica ironizeză

Societatea persiflează

Păru se ridică-n dor

Bicicletele în zbor

Tot plutesc în spațiu larg

Nu e timp și nu-i nici spațiu

E imaginația mea?

Sau există toate-așa?

Dar și la un film de soi

Mai găsești unu sau doi

Ca să râdă ca deștepții

Cînd se plînge dorul vieții

Că durerea e mascată

De un râs în calea dreptă

A ideii c-un român

Face haz când baiu-i spân

La final ne întrebară

Ne plăcu? Și iar votarăm

De văzut, da de văzut!

Nouă 3 , ne-a cam plăcut.

…………………………….

Și apoi în Mănăștur

Vizionări în aer pur

Nu ne place că-s puștani

Gălăcioși și cocalari

E o beznă de speriat

Gropile nu-s de ratat

Că nu vezi decât ecranul

D-auzi urlet cu toptanul

E de stat, da nu ast-seară

Mai venim, și nu-într-o doară

Să vedem un film de preț

Și să scriem pe wordpress.

9 responses to “TIFFU-I CA O POEZIE

  • Omuldelamunte

    „Muzica ironizeză

    Societatea persifelază”

    cred că-i ceva de corectat pe aici… În rest, am de trecut în revistă toate posturile, nu-i aşa, pentru că toate articolele cu iz financiar (FMI) sunt interesante pentru bărbaţii din ASE (astea sunt ele).
    Sunt în pod, răsfoiesc paginile mai vechi.

  • 3fmi

    geqq, l-am văzut cred că și de 10 ori, așa de tare-mi place 🙂
    Omul de la munte, am corectat, sar’na. Eeee, după ce am fost făcută troacă de porci pe un blog datorită numelui (cred că bănuiau că oi fi fiica lu Jeffrey Franks!) mi-am dat eu seama de infinitele implicații ale numelui (după care m-am enervat și am scris o postare în acest sens). E bine în pod? O cafeluță, ceva…? (Bine ai venit!)

  • Omuldelamunte

    Eu aş intra la poezie s-o aduc pe linia dreaptă la următoarele versuri, da’ mi-e că mi-o iau…
    Muzica IRONIZEAZĂ
    Societatea PERSIFLEAZA

  • Omuldelamunte

    Jeffrey Franks cu pantofii lui secăn este un bebe care rupe: două vorbe româneşti plus nişte măsuri austere impuse.
    Dominique Staruss Khan este cel de care trebuie să vă feriţi.
    Sunteţi trei frumoase şi inteligente şi, zic io, că dacă ne trezim cu el trimis de CIA, iar ai noştri îi dau drumul prin curte, aşa cum în buna tradiţie românească îi subţirim pe toţi la dosar şi-i strecurăm printre gratii. Afară…

  • Omuldelamunte

    Comentariul de corectură îl scrisesem mai de mult, dar când să-i dau send, a sunat o admiratoare să mă ceară de soţ.
    Avea o voce răguşită, de fumătoare în public şi am respins-o politicos răspunzându-i „da, lasă-te de fumat !” Ea a înţeles invers şi nu mă mai slăbea. Până să apăs butonul send, corectura era deja făcută cu 31 de secunde înaintea mea. Vorbesc de a ta, nu de a ei. Ea nici acum nu-i dumirită. Stă „on hold”…

    • 3fmi

      Lui Franks ăla i-a întors universul găurile pe care le-a lăsat el prin lume. De ălalaltu nu ne e teamă, că se știe că româncele îs aprige, dar recunosc că tare i-ar fi plăcut omului în România: la ora asta era liber, fete frumoase găsea peste tot, raiu pe pământ, ce mai! Și ei, nerecunoscătorii, ne tot critică!
      Mulțumim de aprecieri, când se lasă prietena ta de fumat să ne explice și nouă cum a reușit.

Lasă un răspuns

