Eu, bucătăreasa

by Anku

Cînd vezi că nici a treia oară nu reușești să dai foc bucătăriei, zici că, printr-un miracol, s-ar putea să mai existe speranțe în lumea deșertăciunii și poate-poate începi și tu să gătești frumos și așezat așa cum îi stă bine oricărei femei de casă. Și îți aduci aminte de minutele alea cât zile în care ai plonjat ca un vajnic pompier fără mască și topor în fumul gros ca să salvezi măcar cratița (că despre cartofi nu mai putea fi vorba) uitată o jumătate de zi pe foc. Cu tot curajul și tenacitatea ta, n-ai salvat-o. Despre dureroasele (pentru unghiile tale) momente în care într-o muncă sisifică ai îndepărtat spanacul care trecuse de mult de etapa „fierbere” și se plantase întărit pe geam. De clipa de cotitură, care sunt sigură că există pentru toată lumea!, în care prietenia de o viață se clatină când te repezi cu un capac spre cea mai bună prietenă enervată că a îndrăznit să pună sare în mâncarea pe care TU o gătești. De infinitele situații în care mâncarea avea o cu totul și cu totul altă culoare  (despre gust nici nu merită să pomenim) decât la mama acasă (mamă pe care o sunaseși ca să-ți spună virgulă cu virgulă rețeta și pe care tu o urmaseși mai ceva ca sectanții pe ăla cu predicția sfârșitului lumii). Despre tragicul eveniment în care ai jelit lângă ibricul preferat, subit carbonizat, blestemând ziua în care nici măcar un ceai nu poți să faci. Despre culoarea roșie a ouălor de Paște pe care nu o vei mai regăsi niciodată. Despre (ca în reclama aia) prea sărat, prea ars, prea acru, prea cleios…

Când te gândești la toate astea, nu dai în depresie cum ar fi poate normal, ci adopți concepția aia mioritică în care îmbrățișezi în acceptare și înțelegere tot ce ți se întâmplă, lași baltă gătitul și te apuci să scrii un text pe care îl dedici tuturor femeilor cărora le face plăcere să gătescă, pe care le admiri și le invidiezi așa cum o invidiai pe colega Monica din clasa I numai și numai pentru că avea ochi albaștri când ai tăi erau căcănii.

14 responses to “Eu, bucătăreasa

  • a-z

    tot mai buna e margarina pe una-hai doua felii de pita/pchita si apa de la robinet dupa si toata lumea e bine mersi din mai toate punctele vederii!
    ce mai suparari, refulari pentru ca la un oarecare moment neprecizat in viitor sa defulam brusc, n-are rost!

  • blo

    :)) am trecut si eu printr-o etapa d-asta. ma asteptam sa povestesti si de tigaia in flacari pe care in inteligenta mea nemasurata am incercat sa o sting cu apa :)) ca prea seamana experientele :))
    acuma nah, eu am insistat pana am reusit sa si gatesc, si desi imi placea sa fac diverse minuni dupa cum ma trazneau poftele, acum am agatat fericita sortul in cui si-l las pe mascul sa-si faca de cap intre cratite.

    • Anca

      🙂 Deci nu sunt singură…
      Despre tigaia în flăcări ar putea să-ți povestescă Moniku, partenera de blog, care după ce a plimbat o tigaie cu niște cârnați în flăcări prin tot apartamentul în care stătea în chirie împreună cu o prietenă, a decis că cel mai bine ar fi să scoată tigaia pe scara blocului și de acolo să se descurce singură…După întâmplarea asta la fiecare firicel de fum și miros suspect, vecinii le priveau cu o milă nesfârșită întrebându-le retoric: „Iar ați gătit, fetelor…?”

  • arcadia

    Ha! Te-am prins! Şi tu suferi că n-ai ochi albaştri! Şi eu, că mama n-a vrut să-i dea pe-ai eimai departe.

    Cât despre gătit, eu fac nişte negrese excepţionale, toată lumea ştie, deci îmi pare rău pentru tine =))

  • divagaţii

    Excepţionale negresele Arcadiei, o blogărime întreagă ştie.!! Sau poate e cazul să spunem AfroRomânce?!?

  • Anca

    Arcadia, nu știu dacă am suferit dar am observat că eu desenam fete cu păr bălai și ochi albaștri, pe când Monica (având părul bălai și ochii albaștri) desena fete cu păr șaten și ochi căprui. Așa că ne cam doream amândouă ce nu aveam… Să știi că și mama mea nu mi-a donat părul ei cel bogat și creț și m-a lăsat cu 3 fire linse în cap. Asta e! Bine că suntem deștepte :)) (tu mai ești și bucătăreasă exceptională și celebră! :))
    Diva, ca să fim și politic corecți și să respectăm drepturile de autor, producțiile culinare ale Arcadiei se numesc, AfroArcadice. :mrgreen:

  • divagaţii

    Da, dar numai cand sunt negre. Altfel se numesc Arcadia Product Ltd. Punct.

  • arcadia

    Iaca, am sosit. Fetelor, nu vă mai bateţi capu’ cu complicăciuni, buticu’ meu a dat faliment. Oricum, el s-a numit „Arcadia S.N.C.” (Arcadia – Săracele Negrese Carbonizate)
    =)) =))

  • Laura

    permiteti a compleCta numele of Za Firm: „P.O.G.* Arcadia S.N.C.”

    *Poet Oficial de Garoafa

    Mentionez ca Lutu s-a ambitionat la brownies. Unde prin „brownie” intelegem za bottom of za tigaie. Frumoasa nuanta!

  • arcadia

    He he he! Uitasem de titlul ăsta, bre! =)) Mulţam, mulţam! 😀

  • Moniku

    De cand am citit postarea ma tot distrez amintindu-mi de peripetia carnatului. Cateva corecturi, daca-mi permiteti:
    1. Nu eu plimbam tigaia in flacari cu bietul ciot de carnat (ca nici macar nu era unul intreg) ci colega Kinga (Kinga, daca ne vezi da-ne un semn). Eu doar asistam de pe margine strigand din toate puterile:Ardeee!!! Nu ca nu ar fi fost evident.
    2. Dupa ce am reusit sa stingem focul de pe tigaie nu mai gaseam carnatul. L-am reperat ulterior intr-un pantof din holul apartamentului.
    3. S-a intalnit Kinga cu un vecin frumusel si tinerel in lift. Vecinul tot un zambet si-o floare. Mustacea uitandu-se la Kinga. Ea face eroarea de a pune atitudinea pe seama farmecului personal. Cand de fapt totul se datora carnatului…
    4. Adina, daca ne vezi NU ne da niciun semn. Adina era proprietara apartamentului in care locuiam in anul I. Si colega noastra de apartament in acelasi timp.

Lasă un răspuns

