Tanti

by Pan Da

Nu v-am mai povestit de tanti care face curat în birourile noastre, drept? Na ia fiţi cu atenţia-n 4.

Tanti care face curat vorbeşte. Care în sine nu-i o informaţie ieşitã din comun. Cã s-ar lipsi mai degrabã de aer decît sã tacã, nici asta nu e hãpt de nemaivãzut. Cã ştie cam totul despre orice (fotbal, politicã, modã, istorie, filme şi seriale, personalitãţi,  descoperiri, literaturã, medicinã, ş.a.m.d.), dar exclusiv prin prisma mass-media – nici asta nu-i în mod deosebit o chestie aparte. Cã e curioasã la tot ce mişcã în toatã clãdirea aia şi aspirã informţia precum o suricatã cu limbrici şi urechi de elefant, nu-i o trãsãturã aparte la neamul feminin. Ce e absolut, dar absolut spectaculos este felul în care emite şi leagã informaţiile!

Zic exemplu 1: luni la ora 8, cu ochii mijiţi, mã apuc sã deschid compiutãr sã intre mailurile pînã produc cafeiu. Vine tanti. “Laura…?” zice. “Ãhîmchîmmda?”. Pauzã dramaticã. “O venit vineri un plic.” “Da?” zic, uşor nelãmuritã, “la noi?”. Şi începe un tir palpitînd de parcã mi s-ar fi anunţat cã o murit mãtuşa din Australia şi mi-o lasat canguri: “Da! Da! O venit un plic şi am crezut cã eşti tu!”. Pauzã eu. Drept cã nu-s foarte împlinitã la forme, da amu chiar plic?? Involuntar ochii mi s-au dezmijit întru ceva asemãnãtor cu ochiul boului. La poarta nouã. “Cum?” “Da! Cã o venit la poartã şi era scris Georgiana şi am crezut cã eşti tu, da acuma îmi dau seama cã tu eşti Georgeta! Da nu era Laura, alt nume era, Mihaela parcã. Sau Elena”. A! Nu mã pot abţine sã nu mã gîndesc cã am prieteni buni cu care vorbesc des şi care NU ştiu cã mã cheamã şi Georgeta… Mda.

Exemplu 2: Coleg nou, pe la 40 ş-un pic de ani, unul dintre cei mai de bun simţ şi politicoşi oameni pe care i-am întîlnit, îmi povesteşte despre fiica lui şi cã sînt scumpe manualele pe care trebuie sã i le cumpere pentru şcoalã, vag iritat. Înainte sã pot zice ceva tanti intervine: “Da, pentru şcoalã!”. Se face tãcere. Colegul continuã cu o afirmaţie privind faptul cã nu ştie de ce le cer profesorii copiilor sã cumpere manualele noi, în loc sã le trasmitã mãcar de la o generaţie la alta. Tanti (mopuind): “Da! Şi fiicã-mea, aia mare, e profesoarã”. Colegul îşi anuleazã brusc dilema. Tanti (storcînd cu stropi mopul): “Fiicã-mea e la ciclu…”. Atmosfera îngheaţã. Colegul îşi face de lucru cu nişte coli A4, eu mã cufund brusc în monitor, ne umflã ceva asemãnãtor cu rîsul, dar nu ne permitem. “… La ciclul primar” continuã tanti sã mopuie. Decidem sã ne cãlcãm în picioare spre ieşirea din birou, cu trebi.

Mai este şi exemplul 3, dar lãsãm pe altã datã.

12 responses to “Tanti

  • a-z

    pfoaaaai! de cand timp lucreaza tanti pe la voi? si cat timp o mai avea de gand sa mai work there? cateodata mai merg unele remarci, dar sa te piseze asa cu replicile cand voi de fapt nu sunteti intr-o piesa de teatru si va asteptati replicile, ordinea lor ca sa va iasa piesa bine receptata de public, ci la munci, parca e totusi, zic eu cam mult. mai radem, glumim, dar nu atat de des si constant des, nu?

  • Anca

    🙂 🙂 Cât am putut râde… Mortală tanti voastră, ale noastre trăiesc niște neliniști metafizice care le chinuie rău de tot, că încruntate mai îs!
    Auzi, plic, plic, da măcar erai recomandată? Sau par avion? Sau confirmată de primire? 🙂

    • Laura

      A noastra are neliniste cind nu-i dai apa la moara – adica gura! Tremura ca piftia si daca nu-i iese si nu-i iese intra pe modul Speed ca sa se poata multa in celalalt birou, unde-s mai multi, ergo mai multe sanse!
      Recomandata eram! Si asta si-o amintit!

  • Rodica

    :)))))
    Bun aşa….ce v-aţi face fără tanti,hmmm?Cine mai pigmenta ziua ca să difere de…altă zi,că pp.că noaptea e mai frumoasă?

    • Laura

      Rodicule… las’ ca avem destui clienti care considera ca tre sa ne pigmenteze ziua, ba itrind in slapi, sosete si bust gol, ba vorbind la telefon precum in Gilceava inteleptului cu lumea… nu-i lipsa!

  • a-z

    si-uite-asa cu remarci tant-esti ori ba, avertizare termica peste patria ro inca dainuie, weekend respirabil va doresc, relaxant, deconectant de la pildele oralitatii feminine trecute prin timp! 🙂

  • blo

    pe mine mereu m-au iubit tanti-le care faceau curat prin birouri. pentru ca nu faceam mizerie, si pentru ca le salutam dimineata. partea proasta este a ma iubeau asa tare, ca-mi povesteau vietile lor cap-coada.
    un banal „buna dimineata” din partea mea, era tragaciul pentru cate o salva de cel putin 10 minute de propozitii legate fara punct si fara virgula, despre ultimele chestii care i s-au intamplat :))
    partea buna este ca intotdeauna biroul meu era super-curat, ba mai mult, de cate ori se duceau la tara, veneau luni dimineata cu branza, lapte, oua.. :)) pe cuvant ca mi-era si jena dar nu le puteam refuza.
    asa ca nu te pune rau cu tanti, ca este si ele niste biete suflete obidite =))

  • Laura

    Aioi… tu receptacul al unor vieti, ave tie! Dragute totusi cu lactata 🙂
    Aspectul obidite… hm, aci intervine exemplul 3, care e, ase ni, mai entr mujeres: io si colega mea singure in birou. Plus, evident, tanti. Blabla povestim noi ce am facut in weekend, printre care mentionez achizitionarea unui soutien foarte misto, foarte albastru cu broderie, contra uimitoarei sume de 9 sau 11 lei, nu mai retin, din hypermarket. Colega ma firitiseste, tanti: „Apai Laura ai scapat ieftin! Ca io la fiica-mea aia mica O TREBUIT sa-i iau sutien cu 200 de lei, ca numa ala i-o fost bun! Ca na e asa… mai pieptoasa, ca mine hihi”. Eu deja calculam in beri si tigari trebuinta.

  • arcadia

    Spre deosebire de tanti a ta, tanti a mea nu vorbeşte deloc. Orice o-ntrebi, răspunde monosilabic. Dacă n-aş auzi-o vorbind la telefon cu pruncul, aş crede că-i mută 😀

  • Laura

    Unde nu da Dumnezeu….

Lasă un răspuns

