Persistenta memoriei

by Pan Aitist Rati

Fiindcă vremea ploioasă mă predispune – în afară de somn – la scotoceală zîmbitoare prin sipetul cu miros de patchouli și culori calde, dau de zona aia de expresii întimpănărite1 care la un moment dat ți se foiau printre sinapse ca un ghemotoc de fire mătăsoase de white collar.

Așa că iată, ploaie de expresii întimpănărite (de-a lungul orelor de română, teorie literară, franceză, engleză ș.a.m.d.): regressus ad uterum, schrei, călătorie inițiatică, Binele, Frumosul și Adevărul, trompe l’oeil, sinestezie, verisimilitude, poziție foetală, hybris, ritual de trecere, bouiallabaisse, mutability, transcendental, Logos,  animal psihopomp, vox clamantis in deserto, arhetip, atemporal, escatologic, Bildungsroman, monadă, topos, Mitul/ laitmotivul (oglinzii, Zburătorului, bibliotecarului, Meșterului Manole, al lui Icar, Osiris, Oedip, Sisif, Dochiei, al lui Ghilghameș, Faust, al amurgului, al lui Hercule, Păsării Phoenix, codrului, bacantelor, Mioriței, florii albastre etc.)

1Întimpănărit, -ă adj. Care s-a întipărit în timpan de-a lungul timpului ca și cum ar fi fost înscris cu pana (n. tr.)

Noa și după gîndurile astea știți ce-am văzut cînd am ieșit din casă? Lame și dromaderi. (Arătau cam psihopomp, drept e…)

Această prezentare necesită JavaScript.

10 responses to “Persistenta memoriei

  • Teodora

    Mişto etimologia lu’ psihopomp.

  • 3fmi

    … și cînd îmi amintesc cum mă umfla rîsu de fiecare dată cînd auzeam termenu ăsta! În capul meu era o imagine dolofană, așa, buflici și împiedicăcios și musai cu bretele!

  • a-z

    unde e pozitionata casa?
    venit vreun circ prin zona, sau asa vedeai tu dupa atatea gandiri despre cuvinte literesti?
    sau, ai plecat in cautarea desert rose-ului? si e plin de camile pe acolo?
    dar , stai un pic, ce zic eu, lame nu-s la desert rose, is doar in latin america, matchu pitchu! dar aia n-au camile!
    nu mai bine zici tu cum stau lucrurile? eu asa zic ca e mai indicat!
    🙂

    • 3fmi

      Deci io nu strivesc corola de minuni a lumii! (în speță, corola de lame și dromaderi) (Cluj – Expo Transilvania – show de cascadorii cu mașini și Monster Truck – n-am înțeles rolul animalelor, SPER că nu trece peste ele cu Monsteru!)

  • a-z

    au ajuns si acolo, deci! m-am saturat de cate ori si-au prelungit sederea, anuntand initial ca tin ocupat amplasamentul de acum pana atunci! ti-ai gasit! urlau din masini, numa’ pana maine-poimaine (functie de ziua in care trambitau orasul!) mai stam, tariful atat (coborat fata de cel initial sa adune macar bani de benzina si de-un sendvis pe drum!)…
    🙂 si da atata mi s-au intimpanarit, ca m-am saturat de ei, cu moster truckul lor cu tot!

    • 3fmi

      Cică de azi încep megaspectacolele. Să vedem cît rezistă, poate după 2 zile, după cum îmi cunosc eu concetățenii, e posibil să se roage să fie lăsați să plece 😀

  • Anca

    Vine Dodo şi îţi spune că ai uitat de „Ubi sunt” 🙂 🙂
    Şi eu vroiam să te întreb dacă te-ai mutat la grădina zoologică dar văd că deja i-ai răspuns Alfaomegului

    • 3fmi

      AȘAAAA! ”Ubi sunt” frate cu usonlenej! Da, am uitat, și să știi că am tras de celulele gri pînă s-o făcut praștie să-mi amintesc termenul ”cronotop”! Evident, nu mi l-am amintit.
      A te muta la ZOO nu e pleonasm în România? :mrgreen:

  • iulia

    stihial, thanatic, chtonian

Lasă un răspuns

