Cârcotașe, la grămadă

by Anku

Țara asta are nepărat nevoie de o lege prin care toți sportivii  români care ajung la olimpiadă să câștige câte o medalie de aur pentru fiecare român care stă obez în fața televizorului mâncând junk-uri și bând bere. Obligatoriu! Ce, nouă ne e ușor să tot stăm și să ne dăm cu părerea?? E ușor să ne consumăm energia tot prezicând „Am știut că acum o să cadă, gata gimnastica românească nu mai e ce a fost!”? Vă spun eu că e greu, de aia se lamentau mai toți în direcția asta. Aaa… și încă ceva: să nu mai auzim de ei până peste 4 ani la Rio, da? Ne zgârie pe ochi sportivii ăștia în afara olimpiadelor (auzi la ochelaristu’ ăla, cică tiru’ îi sport; e mașină, mă, mașină din aia mare cu luminițe de jur împrejur, muțunei în geam și o plăcuță pe care scrie Fane Bazatu!) Așa că la emisiunile de sport doar jiji și mitici plus o tipă cu țâțele goale ca să trezim apetitul românilor masculi pentru sport. Ne-am înțeles?!

Și dacă tot vorbim de olimpiadă, dragi ziariști, oameni de televiziune, specialiști de toate felurile, athlete din engleză înseamnă sportiv în română. Nu mai traduceți atlet că nu-i vorba numa’ de ăia care alergă și sar garduri, da? Și vă rog nu-mi spuneți că greșeli din astea mai avem, har Domnului și că limba fiind un organism viu, ne dă voie să o și linșăm pe ici pe colo prin punctele esențiale că pe principiul ăsta azi mâine zicem că library înseamnă librărie și ne trezim cu acuzații de mituire din partea bibliotecarilor din lumea-ntreagă. Shakespeare să vă judece!

Deci televiziunile române e varză. M-am uitat eu în ziua referendumului și ăia care nu lingeau într-o direcție, lingeau în ailaltă. Aș fi vrut să aud ceva obiectiv, la subiect, clar, scurt, concis (am citit eu undeva cum că asta ar fi esența jurnalismului). Ei, aș! N-ai să vezi veci. Până și matematica e într-o permanentă schimbare (apropo, mi-a plăcut maxim televiziunea aia care susținea că e albă deși situația era neagră și ei străvezii de efort; ăsta înseamnă devotament profesional, bă!). Vorba lui Dan Șova după referendum (nu, nu știam cine e individul înainte de): „Nu mă mai întrebați de cifre, că eu sunt cu filologia. Deci, repet încă o dată…” Filologia, nu zău? Păi, pe vremea mea….

În rest e cald și să nu mai aud pe nimeni că se plânge de caniculă că cică s-au scumpit gazele de la vecini. Ei trag și noi plătim… Maxim, am zis.

2 responses to “Cârcotașe, la grămadă

Lasă un răspuns

