Frumoasa și bestia (varianta academică)

by Anku

– Ieși afară, mi-a spus ea imperturbabil în timp ce se străduia sa pună optu’ de treflă peste șaptele de roșu

– Știți…eu…, am încercat cu o voce mică-mică să opresc catastrofa.

-Ieși afară! Nu știi să citești? Program cu publicul e de la 9 la 12! CHIAR NU POTI SĂ CITEȘTI??! Îmi aruncă o privire ucigătoare în timp ce cocul care, sunt sigură, făcuse furori în anii 50, începuse a crește amenințător. Se ridica spre mine.

– Știu că programul e de la 9 la 12 la ora aceea eu sunt la serviciu îmi trebuie diploma oare nu poate veni altcineva în locul meu, am spus cât am putut de repede știind ca a doua șansă era exclusă.

-Scrie pe ușă că trebuie procură! Nu știi să citești??!!! Ieși afară și vino în orele de program cu publicul!

Câtă nesimțire!… am mai apucat să aud în spatele meu o dată cu zgomotul cheii în yală.

– Bună ziua….știți am și eu o întrebare…

– Da, spuneți mi-a zis ea zîmbitoare – De câțiva ani am aici o diplomă și mă întrebam…dacă…se poate…?…

– Dați-mi buletinul, va rog, mi-a spus cu fața luminată de același zâmbet. O să vă rog să așteptați puțin până găsesc diploma. ………………………………………………………………………………………………………………………….

– Vă rog să semnați aici… și aici….numai puțin…si aici, așteptați puțin să pun diploma în plastic să nu se deterioreze. Poftiți! Și mi-a zâmbit la fel de frumos, deși eu mă blocasem într-o grimasă de nupotsacred combinată cu un șoc ce-mi încetinise simțitor bătăile inimii.

Dar era adevărat. Omenirea evoluase. Lucrurile se schimbaseră. Tânăra din fața mea era lecție de politețe, bunăvoință, respect, optimism și orice chestie pozitivă vreți. În spatele ei tanti de acum cațiva ani evoluase și ea. Trecuse la Age of Empire.

One response to “Frumoasa și bestia (varianta academică)

Lasă un răspuns

